Programlama Araçları:

filler image

EBA - Eğitim Bilişim Ağı

Okuma, yazma, problem çözme gibi eğitimin hedeflediği temel becerilere 21. yüzyılda bir yenisi eklendi.
Dijital kültürün ortak dili olan kodlama, bilişim okur-yazarlığının temellerinden biridir. EBA, FATİH Projesi kapsamında öğrencilerin kodlamayı öğrenmelerini desteklemektedir.

EBA - Scratch Eğitimi

EBA - Blockly Eğitimi

filler image

Code.Org

Code.org Bill Gates,Mark Zuckerberg gibi isimlerin de destekçisi olduğu kar amacı gütmeyen bir organizasyon.
7 yaş üzeri çocukların bilgisayar programlamaya başlaması için geliştirildi. "Her okuldaki her çocuğun bilgisayar bilimlerini öğrenmek için fırsatı olmalıdır." sloganıyla yola çıkıyor. Okullarda öğretmenler tarafından da kullanılabiliyor.

filler image

Blockly

Web, Android ve IOS uygulamalarına görsel kod düzenleyici ekleyen kütüphanedir. Blockly editörü, değişkenler, mantıksal ifadeler, döngüler ve daha fazlası gibi kod kavramlarını temsil etmek için birbirine bağlı, grafik blokları kullanır.

filler image

Scratch

MIT Media Lab tarafından 2003’de geliştirilen Scratch, çocuklara bilgisayar programlamanın mantığını öğreten en çok kullanılan programlardan biri.
Scratch ile animasyonlar,hikayeler,çizgi filmler, oyunlar yaratabilirsiniz. Ve bunları herkesle paylaşabilirsiniz. Üye olup bilgisayarınızdan giriş yapabilir ya da mobil uygulama olarak kullanabilirsiniz.

filler image

Kodu - Microsoft Açık Akademi

Kodu özellikle çocukların bilgisayar oyunu yaratmaları için tasarlanmış görsel bir programlama dilidir.
Çocukların da yetişkinler kadar kolaylıkla kullanabileceği ve eğlenebileceği bir şekilde tasarlanmıştır.

filler image

App-Inventor

Blok tabanlı bir mobil uygulama programlama aracı. Çocuklar yap boz birleştirir gibi kod bloklarını birleştiriyor, oyunlar, uygulamalar yapabiliyor.
Her gün daha da gelişen App Inventor ile son derece gelişmiş mobil uygulamalar yapabiliyorlar. App Inventor ile şimdilik sadece Android uygulamaları geliştiriliyor.

filler image

Small Basic

Small Basic, programlamayı yeni başlayanlar için son derece kolay, anlaşılır ve eğlenceli hale getirmek üzere tasarlanmış olan bir programlama dilidir.
Eğitim Microsoft’un her yaştan çocuğun kolayca kullanabileceği Small Basic programı üzerinden yapılacaktır.

filler image

HourOfCode - Kodlama Saati

Kodlama Saati 180'den fazla ülkede gerçekleşen 10 milyonlarca öğrenciye ulaşmış küresel bir harekettir.
Herkes dünyanın herhangi bir yerinde herhangi bir Kodlama Saati etkinliğini organize edebilir. Bir saatlik dersler 30'dan fazla dile çevrilmiştir. Code.Org tarafından desteklenmektedir.

Programlar

"Yeni çağın alfabesi" olarak önemi her geçen gün artan kodlamanın, yazılımlar üretmek, uygulamalar oluşturmak ve web sitesi yapmak gibi çağımızın bilgi ve iletişim teknolojilerini yönlendiren alanların temeli olarak öne çıktığını görüyoruz.

Hayatın her alanında yazılımın önemi artarken, bu yazılımları ortaya çıkaran yüzlerce kodlama dilinden bahsetmek mümkün. Tüm kodlama dillerine giriş ise temel kodlama bilgisinden geçiyor. Farklı yazılım dillerini kullanma becerisi için gerekli olan temel programlama mantığını öğrenmenin ilk aşaması temel kodlamayı öğrenmektir.

Program Hedefleri:

  • Problem çözmede temel kavramları ve yaklaşımları tanıyacaklar
  • Günlük hayatta karşılaştığı problemlere çözüm önerileri getirecekler
  • Problemleri analiz edecek, uygun adımları belirleyecek ve çözecekler
  • Problem çözümünde operatörleri, ifade ve eşitlikleri yerinde kullanmayı öğrenecek, işlem önceliğinin önemini fark edecekler
  • Algoritma kavramını tanıyacak, problemlerin çözümü için algoritmalar oluşturacak, algoritmalardaki hataları fark edecek ve düzenleyecekler
  • Akış şeması bileşenlerini ve işlevlerini tanıyacak, bir algoritmanın akış şemasını oluşturabilecekler.
  • Blok temelli programlama araçlarını tanıyacaklar. Bu araçlardan Scratch programının arayüzü ve özelliklerini uygulamalı olarak öğrenecekler.
  • Blok temelli programlama ortamı Scratch’te sunulan hedeflere ulaşmak için doğru algoritmayı oluşturmayı, doğrusal mantık, döngü mantık ve karar mantık yapılarını uygulamayı öğreneceklerdir.

Programın Uzun Vadede Amacı:
Güvenli, konforlu, verimli ve faydalı akıllı sistemler tasarlamak

Program Kullanım Yerleri:

  • Hastaneler ve Sağlık
  • Oteller ve Turizm Tesisleri
  • Alışveriş Merkezleri ve Mağazalar
  • Otomotiv
  • Enerji
  • Tekstil
  • Elektrik-Elektronik
  • Boya & Kimya
  • İlaç
  • Ambalaj
  • Gıda
  • Diğer Endüstriyel Tesisler
  • İş Merkezleri ve Plazalar
  • Rezidanslar, Konaklar, Yalılar
  • Tüneller, Metrolar, Havalimanları
  • Telekom ve Bilgi İşlem Merkezleri
  • Tarihi Binalar ve Müzeler
  • Eğitim Kurumları
  • Eğitim ve Kültür Kurumları
  • Spor ve Eğlence Tesisleri